loading...

دومینیکا

بازدید : 12
جمعه 13 آبان 1401 زمان : 12:08

دیوار یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون ساختمان است. طرح و رنگ دیوارها تاثیر زیادی بر محیط دارد به همین دلیل از روش های مختلفی برای پوشش دیوارها استفاده می شود که علاوه بر زیبایی ویژگی های مناسبی نیز دارد. یکی از روش های مناسب برای پوشش دیوار، پوشش دیوار است. دیوارپوش ها علاوه بر زیبایی دارای ویژگی هایی از جمله نصب ساده، قیمت مناسب و ... نیز می باشند که باعث استفاده روزافزون از آنها در ساختمان های امروزی شده است. در ادامه با انواع دیوارپوش و کاربرد آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

یکی از راه های روکش دیوار ساختمان ها، روکش دیواری یا روکش دیواری است. دیوارپوش یک لایه اضافی روی دیوار است که دیوار را زیباتر می کند. دیوارپوش ها با استفاده از روش هایی مانند پیچ، چسب و سیمان نصب می شوند. در مواردی مانند دیوارهایی که رطوبت زیادی دارند، دیوارهایی که آسیب زیادی دارند، فضاهایی که استهلاک زیادی دارند، رنگ آمیزی دیوارها یا کاغذ دیواری ممکن است گزینه مناسبی نباشد. در این مواقع استفاده از دیوارپوش گزینه ای ایده آل و مقرون به صرفه خواهد بود.

انواع مواد روکش دیوار
دیوارپوش بسته به متریالی که در آن به کار رفته در مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و می توان این ویژگی ها را با توجه به سلیقه و نیاز افراد انتخاب کرد.عایق حرارتی، عایق رطوبتی، ماندگاری بالا، مونتاژ ساده، تنوع رنگ و طرح، امکان شستشو از ویژگی های مهم دیوارپوش ها است که با انتخاب این ویژگی ها می توانید دیواری زیبا و کاربردی به خانه یا محل کار خود بیافزایید. دیوارپوش ها از مواد فوم، پی وی سی، ترم وود، ام دی اف، گچ، فایبرگلاس، بتن، چرم، کامپوزیت، لمینت و ... ساخته می شوند که هر کدام دارای خواص مناسب و پرکاربردی هستند.

انواع طرح های دیوارپوش ماربل شیت

طرح آجر

آجر یکی از مصالحی است که از قدیم الایام برای ساخت دیوارها استفاده می شده است. امروزه علاوه بر آجر، مصالحی تولید می شود که فقط طرح آجری دارند، دیوارپوش های کامپوزیت، دیوارپوش های پی وی سی، فایبرگلاس، فوم و دیوارپوش های سه بعدی نمونه هایی از آنها هستند که دیوارپوش های طرح آجر ساخته می شوند. دیوارپوش های طرح آجر در رنگ های متنوع تولید می شوند که البته رنگ سفید این طرح معمولا طرفداران بیشتری دارد.

طرح سنگ

دیوارپوش از دال های ماربل شیت یا طرح سنگ محصولی است که ظاهری شبیه سنگ دارد اما از مواد مختلفی ساخته می شود که متداول ترین آنها PVC است. دلیل طراحی این محصول نیاز به ویژگی هایی است که سنگ طبیعی فاقد آن است.از جمله این ویژگی ها می توان به تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب، عایق رطوبتی، عایق حرارتی و خاصیت ضد باکتریایی اشاره کرد که باعث محبوبیت اسلب مرمری نیز شد. به دلیل مقاومت دال مرمر در برابر رطوبت، علاوه بر نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل، می توان از آن در فضاهایی مانند ادارات و مراکز خرید، حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، بیمارستان ها و کلینیک ها نیز استفاده کرد.

طرح چوب

امروزه با توجه به هزینه زیاد و محدودیت هایی که چوب طبیعی برای طراحی دیوار ایجاد می کند، استفاده از متریالی مانند پی وی سی با طرح چوب می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد نمای زیبا بر روی دیوار باشد. وزن سبک، قابلیت شستشو، قابلیت برش، عایق صدا، عایق حرارت، عایق سرما و مقاومت در برابر رطوبت مزیت هایی هستند که می توانند مناسب بودن طرح چوب را برای استفاده در ساختمان ها نشان دهند.

طرح گل

دیوارپوش هایی با نقش های گلدار برای فضاهایی مانند اتاق کودک، مهدکودک، فضاهای ورزشی مناسب است. از این نوع طرح به عنوان دیوارپوش سه بعدی در ترکیب با سنگ آنتیک نیز استفاده می شود. دیوارپوش پی وی سی طرح گل دارای مزایایی از جمله نصب ساده، قیمت پایین، امکان شستشو می باشد.

نصب ساده دیوارپوش
نصب دیوارپوش معمولاً نیازی به نصب کننده ندارد و افراد به دلیل نصب ساده آنها دیوارپوش را در محیط مورد نظر نصب می کنند.در ادامه در مورد مراحل نصب دیوارپوش صحبت می کنیم که با انجام این مراحل به راحتی می توان دیوارپوش را نصب کرد.

قلمرو
ابتدا باید سطح دیواری که دیوارپوش روی آن نصب می شود را اندازه گیری کنیم. برای بدست آوردن مساحت دیوار، باید عرض و ارتفاع دیوار را ضرب کنید. برای دیوارهایی که قوس دارند یا شکل غیرعادی دارند، در صورت لزوم می توانید از فردی که در اندازه گیری یا نصب دیوارپوش خبره است کمک بگیرید.

تاج گل
یکی از وسایل لازم برای نصب دیوارپوش، اکلیل است. قرنیز وسیله ای است که در پایین ترین قسمت دیوار نصب می شود و به کف اتاق متصل می شود. جنس اکلیل می تواند چوب یا ام دی اف باشد. نصب ازاره برای پوشش دیوارها و کف ضروری است.

نحوه نصب دیوارپوش
نصب دیوارپوش ها متفاوت است، برخی از دیوارپوش ها با چسب پشت به راحتی بر روی دیوار صاف و آماده نصب می شوند مانند فوم دیوار چسب. برخی دیگر با چسب های مخصوص به دیوار چسبانده می شوند، این چسب ها باید به پشت دیوار پوش اضافه شوند و سپس به دیوار چسبانده شوند. هنگام افزودن چسب باید دقت داشته باشید که میزان چسب در تمام قسمت های دیوارپوش به اندازه کافی و یکسان باشد تا تمام قسمت های دیوار به صورت یکنواخت اجرا شود، همچنین دقت کنید که طرح پوشش را به درستی روی دیوار قرار دهید. دیوار چون در صورت خشک شدن چسب جداسازی دیوار از سطح دیوار سخت می شود و در هنگام برداشتن دیوارپوش ممکن است آسیب ببیند.علاوه بر نصب دیوارپوش، سطح دیواری که قرار است پوشش داده شود نیز بسیار مهم است. سطوح دیوار یا صاف و مسطح هستند یا صاف نیستند و نیاز به تراز کردن دارند. در زیر با نحوه نصب دیوارپوش بر روی این سطوح آشنا می شویم.

نصب مستقیم
به این ترتیب دیوارپوش به راحتی نصب می شود زیرا سطح دیوار صاف و آماده است. در این روش می توان دیوارپوش را با استفاده از میخ و چسب به دیوار چسباند.

نصب با زیرساخت فلزی
این روش برای دیوارهایی که صاف نیستند استفاده می شود. ابتدا با نصب سازه فلزی دیوار تسطیح شده و سپس دیوارپوش روی سازه اجرا می شود. هنگام نصب سازه فلزی بین دیوار و سازه یعنی روکش دیوار فضای خالی ایجاد می شود که محل مناسبی برای نصب عایق های حرارتی و صوتی و تاسیسات مکانیکی می باشد.

نکات دیگر
اگر دیوارپوش شما طرح خاصی دارد، بهتر است قبل از نصب طرح کلی دیوارپوش را مشخص کنید.
بهترین گزینه برای شروع نصب دیوارپوش از گوشه و پایین دیوار است.
برای نورپردازی دیوار یا قرار دادن تابلو، بهتر است چند روز صبر کنید تا چسب کاملا به دیوار بچسبد.
برای اینکه دیواری زیبا داشته باشید باید هنگام نصب دقت کنید که قطعات دیوارپوش کاملا در یک ردیف و همسطح باشند.اطمینان حاصل کنید که هیچ شکافی بین پانل های پوشش دیوار وجود ندارد.
احتمالا برای نصب دیوارپوش به کمک شخص دیگری نیاز خواهید داشت پس بهتر است دیوارپوش را خودتان نصب نکنید.

دیوارپوش مناسب برای فضاهای مختلف
سالن ورودی

طراحی سالن ورودی آپارتمان بسیار مهم است، زیرا اولین فضایی که با ورود به خانه با آن مواجه می شویم، ورودی است. نصب دیوارپوش به صورت عمودی باعث بلندتر شدن سقف یا ارتفاع دیوار ورودی می شود و اگر می خواهید راهرو ورودی را بلندتر کنید، قرار دادن روکش به صورت افقی روی دیوار کمک زیادی می کند. برخی از دیوارپوش ها را نیز می توان روی سقف قرار داد و بدین ترتیب دیوار ورودی و سقف را زیبا می کند. البته در چنین مواقعی می توانید از طرح های مختلف دیوارپوش های سقف کشسان نیز استفاده کنید.

طراحی سالن ورودی اتاق خواب
راهروی اتاق خواب می تواند ویژگی ها و عناصری داشته باشد و بهتر است بر اساس این ویژگی و موقعیت در طراحی راهرو تصمیم گیری شود. برای مثال اگر راهرو اتاق خواب فقط اتاق خواب ها را به هم متصل می کند، بهتر است رنگ یا طرح دیوار به طرح راه پله یا اتاق خواب نزدیک باشد.اما اگر این راهرو اتاق خواب را با فضاهای دیگر مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه مرتبط می کند، مهم است که طراحی دیوار راهرو به طراحی دیوار اتاق های اصلی خانه نزدیکتر باشد. البته اگر در راهرو از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری استفاده می شود، بهتر است زیرا رنگ های خنثی ترکیب خوبی با رنگ های دیگر ایجاد می کنند و فضا را منحصر به فرد می کنند.

اتاق خواب
استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب نیز طرفداران خود را دارد. در این فضا بیشتر از ترکیب دیوارپوش ها با مواد و روش های پوششی دیگر استفاده می شود، مثلاً در قسمتی که تخت خواب قرار می گیرد از دیوارپوش های شیک و مجلل استفاده می شود و سایر دیوارها با رنگ های روشن رنگ آمیزی می شوند. مانند سفید یا با کاغذ.دیوار پوشیده شده اند. به این ترتیب می توانید جذابیت دیوارپوش اتاق خواب را افزایش دهید و فضای تخت را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید. در اتاق خواب های دیگری که دارای فضای مطالعه یا فضای بازی کودکان هستند، می توان از این قطعات برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق استفاده کرد.

اتاق پذیرش
دیوارپوش های آجری، سنگی و چرمی منظره زیبایی را در اتاق نشیمن ایجاد می کنند.دیوارپوش های آجری برای شکل دادن به دیوار پذیرایی و پوشش کل فضا مناسب هستند. در یک فضای کوچک و برای جذابیت بیشتر، بهتر است از دیوارپوش های سنگی یا چرمی استفاده کنید، مثلا دیوار پشت تلویزیون، آستر بیرونی شومینه، قرار دادن دیوارپوش روی دیوار خاصی که قصد دارید آن را تبدیل کنید. یک نقطه کانونی اتاق نشیمن و ... گزینه هایی هستند که شاید برای استفاده از دیوارپوش های لوکس مناسب باشند.

ناهارخوری

اگر اتاق غذاخوری در اختیار دارید، می توانید با ترکیب دیوارپوش ها با رنگ یا کاغذ دیواری و همچنین با نصب کفپوش های زیبا، فضایی دلپذیر را ایجاد کنید. اگر اتاق نشیمن و پذیرایی در یک فضای مشترک هستند با نصب دیوارپوش در اتاق غذاخوری می توانید به راحتی فضاها را جدا کرده و اتاق غذاخوری را تعریف کنید.

آشپزخانه
در انتخاب دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه مدرن و کلاسیک باید توجه بیشتری داشته باشید زیرا بخار و رطوبت در فضای آشپزخانه وجود دارد پس به همین دلیل دیوارپوش هایی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم بوده و قابل شستشو باشند. معمولا بیشتر دیوارپوش ها در طراحی آشپزخانه، دیوارهای بین کابینت ها استفاده می شود. برای طراحی آنها می توانید از کابینت های سه بعدی استفاده کنید که در زیبایی آشپزخانه و کمد بسیار موثر خواهند بود.حمام و توالت
از دیوارپوش ها نیز برای زیبایی و تنوع در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. با توجه به رطوبت زیاد این فضاها باید دیوارپوش هایی با مقاومت رطوبتی کافی برای دیوارهای آنها انتخاب شود. در حمام و سرویس بهداشتی می توان از دیوارپوش ها در ترکیب با کاشی استفاده کرد که نمای زیبایی ایجاد می کند و با انتخاب دیوارپوش حمام رنگ روشن، فضا را شادتر می کند.

راه پله
راه پله ها به دلیل تردد زیاد افراد شرایط خاصی دارند، در ساختمان های دارای آسانسور از پله ها در موقعیت های دیگری مانند جابجایی اثاثیه یا جابجایی اجسام که با آسانسور قابل جابجایی نیستند نیز استفاده می شود. دیوارپوش مورد استفاده در راه پله باید در برابر ضربه مقاوم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

طراحی دیوار حیاط
حیاط به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف آب و هوایی نیاز به دیوارپوش مقاوم در برابر گرمای شدید، سرمای شدید و مقاوم در برابر نور خورشید دارد. دیوارپوش حیاط باید در برابر ضربه مقاوم باشد. ضد حریق بودن و قابل شستشو بودن نیز می تواند ویژگی خوبی برای پوشش دیوار پاسیو باشد.

دیوار یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون ساختمان است. طرح و رنگ دیوارها تاثیر زیادی بر محیط دارد به همین دلیل از روش های مختلفی برای پوشش دیوارها استفاده می شود که علاوه بر زیبایی ویژگی های مناسبی نیز دارد. یکی از روش های مناسب برای پوشش دیوار، پوشش دیوار است. دیوارپوش ها علاوه بر زیبایی دارای ویژگی هایی از جمله نصب ساده، قیمت مناسب و ... نیز می باشند که باعث استفاده روزافزون از آنها در ساختمان های امروزی شده است. در ادامه با انواع دیوارپوش و کاربرد آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

یکی از راه های روکش دیوار ساختمان ها، روکش دیواری یا روکش دیواری است. دیوارپوش یک لایه اضافی روی دیوار است که دیوار را زیباتر می کند. دیوارپوش ها با استفاده از روش هایی مانند پیچ، چسب و سیمان نصب می شوند. در مواردی مانند دیوارهایی که رطوبت زیادی دارند، دیوارهایی که آسیب زیادی دارند، فضاهایی که استهلاک زیادی دارند، رنگ آمیزی دیوارها یا کاغذ دیواری ممکن است گزینه مناسبی نباشد. در این مواقع استفاده از دیوارپوش گزینه ای ایده آل و مقرون به صرفه خواهد بود.

انواع مواد روکش دیوار
دیوارپوش بسته به متریالی که در آن به کار رفته در مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و می توان این ویژگی ها را با توجه به سلیقه و نیاز افراد انتخاب کرد.عایق حرارتی، عایق رطوبتی، ماندگاری بالا، مونتاژ ساده، تنوع رنگ و طرح، امکان شستشو از ویژگی های مهم دیوارپوش ها است که با انتخاب این ویژگی ها می توانید دیواری زیبا و کاربردی به خانه یا محل کار خود بیافزایید. دیوارپوش ها از مواد فوم، پی وی سی، ترم وود، ام دی اف، گچ، فایبرگلاس، بتن، چرم، کامپوزیت، لمینت و ... ساخته می شوند که هر کدام دارای خواص مناسب و پرکاربردی هستند.

انواع طرح های دیوارپوش ماربل شیت

طرح آجر

آجر یکی از مصالحی است که از قدیم الایام برای ساخت دیوارها استفاده می شده است. امروزه علاوه بر آجر، مصالحی تولید می شود که فقط طرح آجری دارند، دیوارپوش های کامپوزیت، دیوارپوش های پی وی سی، فایبرگلاس، فوم و دیوارپوش های سه بعدی نمونه هایی از آنها هستند که دیوارپوش های طرح آجر ساخته می شوند. دیوارپوش های طرح آجر در رنگ های متنوع تولید می شوند که البته رنگ سفید این طرح معمولا طرفداران بیشتری دارد.

طرح سنگ

دیوارپوش از دال های ماربل شیت یا طرح سنگ محصولی است که ظاهری شبیه سنگ دارد اما از مواد مختلفی ساخته می شود که متداول ترین آنها PVC است. دلیل طراحی این محصول نیاز به ویژگی هایی است که سنگ طبیعی فاقد آن است.از جمله این ویژگی ها می توان به تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب، عایق رطوبتی، عایق حرارتی و خاصیت ضد باکتریایی اشاره کرد که باعث محبوبیت اسلب مرمری نیز شد. به دلیل مقاومت دال مرمر در برابر رطوبت، علاوه بر نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی منازل، می توان از آن در فضاهایی مانند ادارات و مراکز خرید، حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، بیمارستان ها و کلینیک ها نیز استفاده کرد.

طرح چوب

امروزه با توجه به هزینه زیاد و محدودیت هایی که چوب طبیعی برای طراحی دیوار ایجاد می کند، استفاده از متریالی مانند پی وی سی با طرح چوب می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد نمای زیبا بر روی دیوار باشد. وزن سبک، قابلیت شستشو، قابلیت برش، عایق صدا، عایق حرارت، عایق سرما و مقاومت در برابر رطوبت مزیت هایی هستند که می توانند مناسب بودن طرح چوب را برای استفاده در ساختمان ها نشان دهند.

طرح گل

دیوارپوش هایی با نقش های گلدار برای فضاهایی مانند اتاق کودک، مهدکودک، فضاهای ورزشی مناسب است. از این نوع طرح به عنوان دیوارپوش سه بعدی در ترکیب با سنگ آنتیک نیز استفاده می شود. دیوارپوش پی وی سی طرح گل دارای مزایایی از جمله نصب ساده، قیمت پایین، امکان شستشو می باشد.

نصب ساده دیوارپوش
نصب دیوارپوش معمولاً نیازی به نصب کننده ندارد و افراد به دلیل نصب ساده آنها دیوارپوش را در محیط مورد نظر نصب می کنند.در ادامه در مورد مراحل نصب دیوارپوش صحبت می کنیم که با انجام این مراحل به راحتی می توان دیوارپوش را نصب کرد.

قلمرو
ابتدا باید سطح دیواری که دیوارپوش روی آن نصب می شود را اندازه گیری کنیم. برای بدست آوردن مساحت دیوار، باید عرض و ارتفاع دیوار را ضرب کنید. برای دیوارهایی که قوس دارند یا شکل غیرعادی دارند، در صورت لزوم می توانید از فردی که در اندازه گیری یا نصب دیوارپوش خبره است کمک بگیرید.

تاج گل
یکی از وسایل لازم برای نصب دیوارپوش، اکلیل است. قرنیز وسیله ای است که در پایین ترین قسمت دیوار نصب می شود و به کف اتاق متصل می شود. جنس اکلیل می تواند چوب یا ام دی اف باشد. نصب ازاره برای پوشش دیوارها و کف ضروری است.

نحوه نصب دیوارپوش
نصب دیوارپوش ها متفاوت است، برخی از دیوارپوش ها با چسب پشت به راحتی بر روی دیوار صاف و آماده نصب می شوند مانند فوم دیوار چسب. برخی دیگر با چسب های مخصوص به دیوار چسبانده می شوند، این چسب ها باید به پشت دیوار پوش اضافه شوند و سپس به دیوار چسبانده شوند. هنگام افزودن چسب باید دقت داشته باشید که میزان چسب در تمام قسمت های دیوارپوش به اندازه کافی و یکسان باشد تا تمام قسمت های دیوار به صورت یکنواخت اجرا شود، همچنین دقت کنید که طرح پوشش را به درستی روی دیوار قرار دهید. دیوار چون در صورت خشک شدن چسب جداسازی دیوار از سطح دیوار سخت می شود و در هنگام برداشتن دیوارپوش ممکن است آسیب ببیند.علاوه بر نصب دیوارپوش، سطح دیواری که قرار است پوشش داده شود نیز بسیار مهم است. سطوح دیوار یا صاف و مسطح هستند یا صاف نیستند و نیاز به تراز کردن دارند. در زیر با نحوه نصب دیوارپوش بر روی این سطوح آشنا می شویم.

نصب مستقیم
به این ترتیب دیوارپوش به راحتی نصب می شود زیرا سطح دیوار صاف و آماده است. در این روش می توان دیوارپوش را با استفاده از میخ و چسب به دیوار چسباند.

نصب با زیرساخت فلزی
این روش برای دیوارهایی که صاف نیستند استفاده می شود. ابتدا با نصب سازه فلزی دیوار تسطیح شده و سپس دیوارپوش روی سازه اجرا می شود. هنگام نصب سازه فلزی بین دیوار و سازه یعنی روکش دیوار فضای خالی ایجاد می شود که محل مناسبی برای نصب عایق های حرارتی و صوتی و تاسیسات مکانیکی می باشد.

نکات دیگر
اگر دیوارپوش شما طرح خاصی دارد، بهتر است قبل از نصب طرح کلی دیوارپوش را مشخص کنید.
بهترین گزینه برای شروع نصب دیوارپوش از گوشه و پایین دیوار است.
برای نورپردازی دیوار یا قرار دادن تابلو، بهتر است چند روز صبر کنید تا چسب کاملا به دیوار بچسبد.
برای اینکه دیواری زیبا داشته باشید باید هنگام نصب دقت کنید که قطعات دیوارپوش کاملا در یک ردیف و همسطح باشند.اطمینان حاصل کنید که هیچ شکافی بین پانل های پوشش دیوار وجود ندارد.
احتمالا برای نصب دیوارپوش به کمک شخص دیگری نیاز خواهید داشت پس بهتر است دیوارپوش را خودتان نصب نکنید.

دیوارپوش مناسب برای فضاهای مختلف
سالن ورودی

طراحی سالن ورودی آپارتمان بسیار مهم است، زیرا اولین فضایی که با ورود به خانه با آن مواجه می شویم، ورودی است. نصب دیوارپوش به صورت عمودی باعث بلندتر شدن سقف یا ارتفاع دیوار ورودی می شود و اگر می خواهید راهرو ورودی را بلندتر کنید، قرار دادن روکش به صورت افقی روی دیوار کمک زیادی می کند. برخی از دیوارپوش ها را نیز می توان روی سقف قرار داد و بدین ترتیب دیوار ورودی و سقف را زیبا می کند. البته در چنین مواقعی می توانید از طرح های مختلف دیوارپوش های سقف کشسان نیز استفاده کنید.

طراحی سالن ورودی اتاق خواب
راهروی اتاق خواب می تواند ویژگی ها و عناصری داشته باشد و بهتر است بر اساس این ویژگی و موقعیت در طراحی راهرو تصمیم گیری شود. برای مثال اگر راهرو اتاق خواب فقط اتاق خواب ها را به هم متصل می کند، بهتر است رنگ یا طرح دیوار به طرح راه پله یا اتاق خواب نزدیک باشد.اما اگر این راهرو اتاق خواب را با فضاهای دیگر مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه مرتبط می کند، مهم است که طراحی دیوار راهرو به طراحی دیوار اتاق های اصلی خانه نزدیکتر باشد. البته اگر در راهرو از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری استفاده می شود، بهتر است زیرا رنگ های خنثی ترکیب خوبی با رنگ های دیگر ایجاد می کنند و فضا را منحصر به فرد می کنند.

اتاق خواب
استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب نیز طرفداران خود را دارد. در این فضا بیشتر از ترکیب دیوارپوش ها با مواد و روش های پوششی دیگر استفاده می شود، مثلاً در قسمتی که تخت خواب قرار می گیرد از دیوارپوش های شیک و مجلل استفاده می شود و سایر دیوارها با رنگ های روشن رنگ آمیزی می شوند. مانند سفید یا با کاغذ.دیوار پوشیده شده اند. به این ترتیب می توانید جذابیت دیوارپوش اتاق خواب را افزایش دهید و فضای تخت را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید. در اتاق خواب های دیگری که دارای فضای مطالعه یا فضای بازی کودکان هستند، می توان از این قطعات برای ایجاد نقطه کانونی در اتاق استفاده کرد.

اتاق پذیرش
دیوارپوش های آجری، سنگی و چرمی منظره زیبایی را در اتاق نشیمن ایجاد می کنند.دیوارپوش های آجری برای شکل دادن به دیوار پذیرایی و پوشش کل فضا مناسب هستند. در یک فضای کوچک و برای جذابیت بیشتر، بهتر است از دیوارپوش های سنگی یا چرمی استفاده کنید، مثلا دیوار پشت تلویزیون، آستر بیرونی شومینه، قرار دادن دیوارپوش روی دیوار خاصی که قصد دارید آن را تبدیل کنید. یک نقطه کانونی اتاق نشیمن و ... گزینه هایی هستند که شاید برای استفاده از دیوارپوش های لوکس مناسب باشند.

ناهارخوری

اگر اتاق غذاخوری در اختیار دارید، می توانید با ترکیب دیوارپوش ها با رنگ یا کاغذ دیواری و همچنین با نصب کفپوش های زیبا، فضایی دلپذیر را ایجاد کنید. اگر اتاق نشیمن و پذیرایی در یک فضای مشترک هستند با نصب دیوارپوش در اتاق غذاخوری می توانید به راحتی فضاها را جدا کرده و اتاق غذاخوری را تعریف کنید.

آشپزخانه
در انتخاب دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه مدرن و کلاسیک باید توجه بیشتری داشته باشید زیرا بخار و رطوبت در فضای آشپزخانه وجود دارد پس به همین دلیل دیوارپوش هایی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم بوده و قابل شستشو باشند. معمولا بیشتر دیوارپوش ها در طراحی آشپزخانه، دیوارهای بین کابینت ها استفاده می شود. برای طراحی آنها می توانید از کابینت های سه بعدی استفاده کنید که در زیبایی آشپزخانه و کمد بسیار موثر خواهند بود.حمام و توالت
از دیوارپوش ها نیز برای زیبایی و تنوع در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. با توجه به رطوبت زیاد این فضاها باید دیوارپوش هایی با مقاومت رطوبتی کافی برای دیوارهای آنها انتخاب شود. در حمام و سرویس بهداشتی می توان از دیوارپوش ها در ترکیب با کاشی استفاده کرد که نمای زیبایی ایجاد می کند و با انتخاب دیوارپوش حمام رنگ روشن، فضا را شادتر می کند.

راه پله
راه پله ها به دلیل تردد زیاد افراد شرایط خاصی دارند، در ساختمان های دارای آسانسور از پله ها در موقعیت های دیگری مانند جابجایی اثاثیه یا جابجایی اجسام که با آسانسور قابل جابجایی نیستند نیز استفاده می شود. دیوارپوش مورد استفاده در راه پله باید در برابر ضربه مقاوم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

طراحی دیوار حیاط
حیاط به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف آب و هوایی نیاز به دیوارپوش مقاوم در برابر گرمای شدید، سرمای شدید و مقاوم در برابر نور خورشید دارد. دیوارپوش حیاط باید در برابر ضربه مقاوم باشد. ضد حریق بودن و قابل شستشو بودن نیز می تواند ویژگی خوبی برای پوشش دیوار پاسیو باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 1275
  • بازدید کلی : 3421
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی